selamat datang ke laman rasmi dewarimba

MENGGAMIT KEINDAHAN GUNUNG AYAM, KELANTAN  

Posted by dewa rimba adventure team




Bersempena dengan program yg akn dtg ni..(XPDC GUNUNG STONG)..aku cube hangatkn lg suasana dengan post aku kali ni dengan keindahan hutan jelawang dan gunung2 sekelilingnya..sbnrnye hutan jelawang ni besar sgt..ikut kata guide yg bawak aku aritu..hutan jelawang ni lebih besar dr Tanah Temasek (Singapura la..). Dikelilingi oleh gunung2 yg indah..membuatkn prasaan meruntun2 untuk meneroka hutan ini lg..


Gunung Tera


Gunung Che' Tahir

Antara gunung2 yg berada dibawah jajahan hutan jelawang ni ialah..Gunung Stong, Gunung Ayam, Gunung Che' Tahir, Gunung Tera dan beberapa lg gunung yg aku x hafal namanya..sori!!..Sbelum ni aku hanya berkesempatan menjadi tetamu Gunung Ayam..huh..hanya ungkapan Maha Suci Allah yg mampu diungkapkan setiba di puncaknye..sungguh indah..x terkata..dr puncak & tapak perkhemahan..kita akn dapat lihat view2 menarik dr Gunung Tera & Gunung Che' Tahir..lg jelas kalau korang bwk teropong..mmg syok..


Jelawang Waterfall


Baha's Camp

Lg 1 benda yg menarik tentang hutan Jelawang pastinya air terjunnye yg sgt tinggi..bg pendaki2..kebiasaannya kita akn bermalam di jelawang basecamp (Baha's Camp) dlu..tempat ni sgt bersih..sgt2 bersih..pasal 365 hari akan sentiasa ada penghuni yg menjaga kawasan perkhemahan ni..berbalik psl air terjunnye..dikhabarkn ianya merupakan salah satu antara air terjun tertinngi di asia tenggara..mmg tinngi..gayat kalau duk kt batu hamparnye..kalau jatuh mmg x rupe org dh kot..biasalah kalau dh namapn air terjun..tempat ni mmg syok utk mandi manda..anda gak kalau ada keberanian dalam dada..blh la cuba waterfall slidingnye..agak tinngi la..tp selamat la kalau nk main slide..aku mula2 kecut gak..tp setelah dicabar berkali2 aku gagahkn jugak..psal aku mmg fobia ketinggian..(pengakuan jujur)..mmg syok..mula2 takut..skali dh cuba ketagih sampai tiga kali aku slide..tp peringatan awal kalau hujan turun jgn la cuba2 nk gatal g mandi..amat bahaya..

So..crite sudah..tinggal nk jejakkn kaki lg skali je kt sni januari ni..aku dh x sabar benar dh ni..harap dapat jumpa korang sume kt sana..kita tenangkn minda & beraksi untuk tawan gunung2 di kelantan pulak..so jgn la lepaskn peluang kali ni..

This entry was posted on Thursday, December 18, 2008 at 8:34 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comments

arghhhh!!!!!!! tekanan tol la kene buang jambang.. aku baru cadang nak berjambang mase naek stong nanti. nasib sebab sok ade interview. kalo tak, aku da jadi macam osama da.. hahahaha!!

December 18, 2008 at 8:06 PM

Post a Comment